רפלקסולוגיה בהריון לטיפול בכאבי גב תחתון בהריון

רפלקסולוגיה היא שיטת ריפוי הוליסטית המטפלת בתופעות ובעיות פיזיות, אנרגטיות ומנטליות. המשמעות של רפלקסולוגיה היא השתקפות של אברי הגוף בכפות הרגליים. באמצעות עיסוי ולחיצות מבוקרות ושונות בכף הרגל מביאים את הגוף לריפוי ואיזון. הטיפול אינו כואב ואינו גורם נזק אך חשוב שהוא יעשה על-ידי רפלקסולוג מומחה להיריון. בתקופת ההיריון חווה האישה שינויים פיזיולוגיים רבים ובהתאם להתקדמות ההיריון הרפלקסולוגיה יכולה להעניק תמיכה והקלה לסימפטומים שונים. מאמר זה בוחן את הטיפול בכאבי גב בתקופת ההיריון באמצעות רפלקסולוגיה. אתם מוזמנים לקרוא.

טיפול ברפלקסולוגיה בתקופת ההיריון

הריון הוא חוויה מסעירה ומרגשת אך גם כזו העלולה להיות מאתגרת. הרפלקסולוגיה מהווה טיפול אפקטיבי להקלה בסימפטומים שונים המופיעים בהיריון ועוזרת לטפל במגוון רחב של תופעות הגורמות לחוסר נוחות ולכאב בזמן ההיריון בעזרת נקודות רפלקסולוגיה בהריון.
הטיפול משתנה בהתאם לשלבי ההיריון ובהתאם לתסמינים שהאישה חווה באותו הזמן. בכל מקרה, העיסוי והלחיצות נעשים תוך הימנעות ממגע באזור המקושר לאגן, כדי לא לסכן את ההיריון.
את הטיפול מומלץ לעשות לפי הצורך. יש נשים המגיעות לטיפול שבועי ויש כאלו שמגיעות פעם בחודש או שמגיעות רק בחודש האחרון של ההיריון.

גורמים לכאבי גב תחתון במהלך ההיריון

אחת התלונות הנפוצות ביותר במהלך ההיריון היא כאבי גב. כ-50-70% מהנשים ההרות סובלות מכאבי גב כבר בשליש הראשון של ההיריון.העלייה במשקל הגוף המתרכזת באגן ובבטן התחתונה, והלחץ על החוליות התחתונות גורמים לכאבי גב תחתון.

בתקופת ההיריון יורדת גם רמת הפעילות הגופנית ולחלק מהנשים אף נאסר לבצע כל מאמץ פיזי. חוסר בפעילות וירידה בתנועה גורמים לחולשת השרירים ולירידה ביכולת שלהם לתמוך בעמוד השדרה. גם מצב זה עלול להוביל לכאבים בגב התחתון.

בזמן ההיריון מתרחש גם כיפוף יתר של חוליות הגב התחתון והעמקת הכיפוף הטבעי. בנוסף מתרחשת ירידה בטונוס שרירי הבטן עקב גדילת משקל השדיים. שינויים אלו משנים את המאזן הטבעי של הגוף ומובילים ללחץ על הגב התחתון.

כבר בתחילת ההיריון משתחררים הורמונים הגורמים להתגמשות הרקמות הרכות במערכת האחראית על התנועה. מצב זה קיים כדי לאפשר לאגן להתרחב כדי שלרחם הגדל בזמן ההיריון יהיה מקום והכנה של רצפת האגן לקראת לידה. אולם, התגמשות הרצועות אשר מייצבות את אזור האגן עלולות לגרום לירידה ביציבות האגן ועמוד השדרה וכתוצאה מכך לגרום לכאבים.

במהלך ההיריון, עקב גדילת הרחם והתרחבותו, נמתחים שרירי הבטן באופן קיצוני ונחלשים. חולשתם עלולה להוביל לירידה ביכולת הייצוב של האגן ושל עמוד השדרה ולהתפתחות כאבים בגב בתחתון.

רפלקסולוגיה כטיפול לכאבי גב תחתון במהלך ההיריון

רפלקסולוגיה בהריון היא טיפול משלים שניתן להשתמש בו לצד טיפולים קונבנציונליים להקלה על כאבי הגב במהלך ההיריון. רפלקסולוגיה פועלת על ידי גירוי נקודות הרפלקס על הרגליים המתאימות לגב, לרחם ולאיברים ומערכות אחרים המעורבים בהריון. על ידי גירוי נקודות רפלקסולוגיה בהיריון, רפלקסולוגיה לנשים בהיריון יכולה לעזור להפחית כאב, דלקת ומתח בגב ולקדם הרפיה ורווחה כללית.

באמצעות רפלקסולוגיה לנשים בהיריון, הרפלקסולוג מאתר חסימות באזורים שונים בגוף, משחרר אותן ומחזיר את הגוף לאיזון הטבעי שלו. עיקר הטיפול מתבצע על אזור העקב ועל החלק התחתון של כף הרגל המייצגים את איזור האגן והגב התחתון לפי הרפלקסולוגיה.

לסיכום

כאבי גב הם תופעה נפוצה במהלך ההיריון, אך ניתן לטפל בהם ביעילות באמצעות רפלקסולוגיה. רפלקסולוגיה היא טיפול משלים יעיל ביותר שיכול להקל על כאבי גב, לקדם הרפיה ולשפר את התחושה הכללית במהלך ההיריון.

היו הראשונים להתעדכן.. הירשמו עכשיו

היו הראשונים להתעדכן.. הירשמו עכשיו

עוד טיפולים במרכז נקודת האור

רפואה משלימה - נקודת האור

הטיפולים במרכז לטיפולים רגשיים וייעוץ בנקודת האור

רפואה משלימה רחובות, פסיכותרפיה רחובות, טיפולים רגשיים רחובות, nlp רחובות, טיפול רגשי לילדים ברחובות – נס ציונה, ייעוץ זוגי נס ציונה רחובות, גישור רחובות, ייעוץ קריירה רחובות, דיקור סיני רחובות, רפלקסולוגיה רחובות, טווינה רחובות, שיאצו רחובות, רייקי רחובות, נטורופתיה רחובות, פרחי באך רחובות, ריברסינג רחובות, דיקור קוסמטי רחובות, עיסויים ברחובות, עיסוי שוודי רחובות, עיסויי בהיריון רחובות, עיסוי רפואי רחובות, עיסוי רקמות רחובות,דיאטנית רחובותתנועה ויציבה רחובות, פלדנקרייז רחובות, פיזיותרפיה לשיקום רצפת האגן רחובות,רפואה משלימהייעוץ קריירה, ייעוץ תעסוקתי, קליניקה להשכרה,  טווינה, שיאצוריברסינג, דיקור קוסמטי, עיסוי שוודיעיסויי בהיריון, תנועה ויציבה.

אנו רואים את חווית המטופל כערך עליון. נקודת האור עובדת בשיתוף עם מספר רב של מטפלים עצמאים במטרה להתאים למטופל את הטיפול הטוב ביותר עבורו, תוך הקפדה על התאמת מעטפת טיפולית אישית לבעיה הרפואית שלך.