פרחי באך ככלי יעיל וזמין לטיפול במקרים של טראומה ומשבר

במצב סכנה או משבר הגוף החכם שלנו יודע היטב איך להגיב כדי להציל את עצמו. הוא בוחר באחת מן האפשרויות שהכי מתאימות לנו ולמצב אליו נקלענו ונותן פקודה: ברח, הילחם או קפא. אך ברגע שהמצב נמשך לאורך זמן והגוף ממשיך לפעול באותה מתכונת, חלק מהמערכות שלו שעבדו כל הזמן ביתר שאת מתחילות להישחק, ואילו חלק אחר מהמערכות בכלל מושבתות כדי לייעל את התגובה שלנו לסכנה. איך ניתן להחזיר את הגוף ואת הנפש לתפקוד תקין?

התשובה המתבקשת היא לחזור לאותם כלים שתמיד עזרו לנו – טבע, פעילות גופנית, מוזיקה, מדיטציה, טיפולי מגע וכן הלאה. אך המציאות אליה נקלענו מה-7.10 לא תמיד מאפשרת לנו לצאת החוצה. כמו כן, הוצאה כספית נוספת עלולה להגביר את תחושת האי יציבות והחרדה. גם הטראומה שחווינו הייתה כה גדולה והסכנה טרם חלפה, לפי כך, הפתרונות המוכרים לא בהכרח יצליחו לסייע לנו.

פתרון נוסף, אולי פחות מוכר, אך בהחלט יעיל, פשוט ולא מכביד על הכיס הוא פרחי באך.

מהם פרחי באך ומה מנגנון הפעילות שלהם?

השיטה פותחה על-ידי ד"ר אדוארד באך, רופא והומאופת אנגלי במאה ה-19. השיטה מתבוססת על 38 תמציות כשכל תמצית מותאמת לקושי רגשי או התנהגותי ולתכונות אופי ספציפיים. ד"ר באך האמין כי מאחורי כל חולי פיזי נמצא חוסר איזון נפשי. התמציות פועלות על תדרים אנרגטיים ומחזירות לאדם איזון רגשי והתנהגותי. האיזון הזה, בסופו של דבר, מביא גם לריפוי פיזי. התמציות אומנם מתבוססות על פרחים, אך שיטת ההכנה שלהן היא הומאופתית. אין בתמציות חומרים אקטיביים ולכן אין כל מניעה לשלבן עם תרופות או טיפולים קונבנציונליים. התמציות בטוחות גם לנשים בהריון, ילדים ואף בעלי חיים.

פרחי באך

למה דווקא פרחי באך מומלצים בטיפול בטראומות ומשברים?

קודם כל, מהסיבות הפרקטיות:

  1. כל אחד ובכל גיל יכול ליטול את התמצית מבלי לחשוש שהיא מתנגשת עם טיפול אחר.
  2. נטילת התמצית אינה דורשת מאמץ מיוחד ולא גוזלת זמן.
  3. הטיפול בפרחי באך אינו יקר וכל תמצית מספיקה לחודש ימים.

סיבה שנייה וחשובה עוד יותר היא יעילות הטיפול והאפשרות להתאים אותו במדויק לצרכים האישים של כל מטופל.

  1. באך יצר קבוצה שלמה של תמציות למצבים של פחדים וחרדות כשהוא מבדיל בין עוצמות הפחדים והסיבות השונות לפחדים, למשל, פחדים מגורמים ידועים או לא ידועים, פחדים מתוך דאגה לקרובינו, פחדים כתוצאה מתחושת חוסר שליטה ועוד.
  2. באך יצר קבוצה שלמה למצבי חוסר ביטחון ואי ודאות ועכשיו כולנו נמצאים באי ודאות גדולה מאוד, עד כדי אי ודאות קיומית.
  3. באך יצר קבוצה שלמה למצבי איוש וחוסר תקווה. בעקבות המצב הנוכחי אני בטוחה שלכולנו יש רגעים של פסימיות ונפילות אל תוך האיוש.
  4. באך יצר תמציות לתחושות הכעס והזעם, לחוסר שליטה, לדאגנות יתר, לעייפות פיזית ונפשית ולקשיי שינה.

באמצעות כל התמציות האלה ניתן להעניק לכל מי שזקוק את הכלי האופטימלי בשבילו, תוך כדי התחשבות בנטיות האופי שלו. באך חשב גם על חלוקה לטיפוסים שונים. יש לו תמציות המתאימות לאנשים שתמיד לוקחים את הכול על כתפיהם, אנשים שרואים רק את חצי הכוס הריקה, אנשים מפוזרים, ביישניים, עיקשים ועוד. בסופו של דבר, הכלי הזה יעניק לכם את הכוחות הדרושים להתמודד עם המצב לבד, גם אם הוא יימשך עוד זמן רב.

מתעניינים בטיפול פרחי באך? אנחנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר וצוות המטפלים המסור שלנו יסייע לכם בכל שאלה או התלבטות.

באדיבות:  פולינה פאליינטורופתית מטפלת בצמחי מרפא ופרחי באך ורפלקסולוגית

עוד טיפולים במרכז נקודת האור

רפואה משלימה - נקודת האור

הטיפולים במרכז לטיפולים רגשיים וייעוץ בנקודת האור

רפואה משלימה רחובות, פסיכותרפיה רחובות, טיפולים רגשיים רחובות, nlp רחובות, טיפול רגשי לילדים ברחובות – נס ציונה, ייעוץ זוגי נס ציונה רחובות, גישור רחובות, ייעוץ קריירה רחובות, דיקור סיני רחובות, רפלקסולוגיה רחובות, טווינה רחובות, שיאצו רחובות, רייקי רחובות, נטורופתיה רחובות, פרחי באך רחובות, ריברסינג רחובות, דיקור קוסמטי רחובות, עיסויים ברחובות, עיסוי שוודי רחובות, עיסויי בהיריון רחובות, עיסוי רפואי רחובות, עיסוי רקמות רחובות,דיאטנית רחובותתנועה ויציבה רחובות, פלדנקרייז רחובות, פיזיותרפיה לשיקום רצפת האגן רחובות,רפואה משלימהייעוץ קריירה, ייעוץ תעסוקתי, קליניקה להשכרה,  טווינה, שיאצוריברסינג, דיקור קוסמטי, עיסוי שוודיעיסויי בהיריון, תנועה ויציבה.

אנו רואים את חווית המטופל כערך עליון. נקודת האור עובדת בשיתוף עם מספר רב של מטפלים עצמאים במטרה להתאים למטופל את הטיפול הטוב ביותר עבורו, תוך הקפדה על התאמת מעטפת טיפולית אישית לבעיה הרפואית שלך.