דיקור סיני לזירוז לידה (השראת לידה)

דיקור סיני לזירוז לידה מסייע לנשים הרות להתחיל את תהליך הלידה באופן טבעי. לרוב הטיפול ניתן כאשר אישה עוברת את שבוע 38 להיריון. זירוז לידה הוא תהליך בו מקצרים את תהליך הלידה אצל אישה שכבר החלו אצלה צירים והיא נמצאת בהליך הלידה. השראת לידה היא גרימת צירים אצל מי שעדיין לא נמצאת בלידה, אך עברה את שבוע 38. מעוניינים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.

דיקור סיני לזירוז לידה

זירוז לידה באמצעות דיקור סיני נעשה במטרה לסייע לגוף לעורר הופעתם של צירי לידה אצל נשים שאינן מעוניינות לעשות זאת בבית חולים ונמצאות כבר בשבוע 39 להריון. החל משבוע 39 ניתן להתחיל בזירוז לידה טבעי.

דיקור סיני לזירוז לידה יכוון את זרימת הדם כלפי מטה בעוצמה חזקה שתסייע לגוף להפריש הורמונים שתפקידם לכווץ את הרחם. כמו כן דיקור לצורך השראת לידה יסייע גם בהפחתת לחצים ומתחים, ישרה רוגע על המטופלת ויסייע להגעה לתהליך הלידה על הצד הטוב ביותר.

נקודות דיקור לזירוז לידה

  • Spleen Point (SP6): נקודה זו נמצאת בשוק הרגל, והיא נחשבת לנקודה מרכזית לזרימת הדם ולזירוז לידה. היא גם עשויה לסייע בהפחתת דיכאון וחרדה.

  • Bladder Point (BL32): הנקודה הזו ממוקמת בגומת העכוז מעל הישבן, והיא מסייעת בהקלה על כאבי גב תחתון ותורמת להתכווצויות הרחם.

  • Large Intestine Point (LI4): ממוקמת בין האגודל לאצבע המורה. נקודה הזו נחשבת לאחת מהנקודות החשובות ביותר בדיקור. היא מסייעת בהקלה על כאבים וזירוז לידה.

חשוב לציין כי זירוז לידה טבעי אינו מתאים למצבים בהם דרוש זירוז לידה בשל מצוקה של העובר או של האם.

שיטות מלאכותיות לזירוז לידה

שיטות אלו מותאמות לשלב ההיריון בו נמצאת היולדת ומצבם הבריאותי שלה ושל העובר, מצבו של צוואר הרחם ואופי הלידות הקודמות שעברה האישה. קיימות 4 שיטות מלאכותיות מקובלות לזירוז לידה:

  • החדרת בלון לתעלת צוואר הרחם. הבלון יוצר לחץ על צוואר הרחם ומעורר בכך הפרשה של פרוסטגלנדינים. אלו מעודדים את פתיחתו ומחיקתו של צוואר הרחם.
  • שיטת זירוז מכנית המכונה סטריפינג והשימוש בה נעשה רק כשיש כבר פתיחה מסוימת של צוואר הרחם. בשיטה זו נעשית הפרדה באופן ידני של קרומי השק העוברי מדפנות הרחם.
  • החדרת פרוסטגלנדינים, חומר ממשפחת ההורמונים, לריכוך צוואר הרחם. גורמים להתכווצות הרחם ומסייעים בהכנתו ללידה.
  • פיטוצין או סינוטיצין. תרופה הניתנת בעירוי ומהווה חיקוי של האוקסיטוצין הגורם להתכווצויות ברחם.

במחקרים שונים שנעשו נמצא כי זירוז לידה באמצעים מלאכותיים עלול לגרום לקרעים ברחם ומגביר את הסיכון לניתוח קיסרי. כמו-כן, צירי הלידה תכופים ועזים יותר בהשוואה לנשים אשר לא קיבלו זירוז לידה מלאכותי.

לרפואה הסינית יש פתרון מהיר ויעיל והכי חשוב בטוח וללא תופעות לוואי, ללא שימוש בהורמונים או ניתוח קיסרי. 

דיקור סיני לזירוז לידה

מתי מומלץ לבצע דיקור סיני לזירוז לידה?

הזמן המומלץ לבצע דיקור סיני לזירוז לידה הוא כאשר אישה מגיעה לשבוע 39,38, 40, או 41  ועדיין אין סימנים שהלידה מתקרבת. הטיפול בדיקור יזרז את התהליך הטבעי של הלידה.

לאחר אבחון מדויק, בחינת ההיסטוריה הרפואית, מעבר על שלבי ההיריון, סקירת מערכות, הקשבה לדופק ותשאול מדויק, מתבצע הדיקור.

כדי לזרז את הלידה בצורה הטובה ביותר מומלץ להגיע לטיפול כמה ימים ברצף או בתדירות של אחת ליומיים. נקודות הדיקור נבחרות בהתאם להתפתחות הלידה ומצב העובר.

השפעת הדיקור משתנה מאישה לאישה וכל אחת מגיבה אחרת לטיפול. יש מקרים בהם הלידה מתפתחת כבר במהלך הטיפול הראשון ובמקרים אחרים כעבור יום-יומיים ולעיתים לוקח שבוע  עד שבוע וחצי עד שתתפתח לידה טבעית.

מטרות הטיפול

דיקור סיני לזירוז לידה מומלץ להשגת כמה מטרות.

  • מטרה ראשונה – הפחתת המתח. הניסיון מראה שחרדה ומתח עלולים לעכב את הלידה ולמנוע ממנה להתקדם.
  • מטרה שניה – הסרת חסמים שעלולים להפריע להתפתחות הלידה, למשל בעיות בזרימת הדם, ביציבה ובמנח האגן.
  • מטרה שלישית – הפעלת ההורמונים הטבעיים בגוף. נקודות הדיקור משפיעות על המערכת ההורמונלית ומקדמות את הצירים.

לסיכום, בניגוד לזירוז התרופתי, דיקור סיני לזירוז לידה מעודד את תהליכי הלידה באופן טבעי, הוא עדין יותר ואינו גורם לסיבוכים.

טיפולים לזירוז לידה טבעי ניתן לקבל בנקודת אור, מרכז טיפולים רב תחומי. אתן מוזמנות ליצור קשר.

עוד טיפולים במרכז נקודת האור

רפואה משלימה - נקודת האור

הטיפולים במרכז לטיפולים רגשיים וייעוץ בנקודת האור

רפואה משלימה רחובות, פסיכותרפיה רחובות, טיפולים רגשיים רחובות, nlp רחובות, טיפול רגשי לילדים ברחובות – נס ציונה, ייעוץ זוגי נס ציונה רחובות, גישור רחובות, ייעוץ קריירה רחובות, דיקור סיני רחובות, רפלקסולוגיה רחובות, טווינה רחובות, שיאצו רחובות, רייקי רחובות, נטורופתיה רחובות, פרחי באך רחובות, ריברסינג רחובות, דיקור קוסמטי רחובות, עיסויים ברחובות, עיסוי שוודי רחובות, עיסויי בהיריון רחובות, עיסוי רפואי רחובות, עיסוי רקמות רחובות,דיאטנית רחובותתנועה ויציבה רחובות, פלדנקרייז רחובות, פיזיותרפיה לשיקום רצפת האגן רחובות,רפואה משלימהייעוץ קריירה, ייעוץ תעסוקתי, קליניקה להשכרה,  טווינה, שיאצוריברסינג, דיקור קוסמטי, עיסוי שוודיעיסויי בהיריון, תנועה ויציבה.

אנו רואים את חווית המטופל כערך עליון. נקודת האור עובדת בשיתוף עם מספר רב של מטפלים עצמאים במטרה להתאים למטופל את הטיפול הטוב ביותר עבורו, תוך הקפדה על התאמת מעטפת טיפולית אישית לבעיה הרפואית שלך.