טיפול זוגי או ייעוץ זוגי – כיצד בוחרים נכון?

המרכז שלנו, מרכז נקודת האור, הינו מתחם ראשון מסוגו בישראל, המציע חווית טיפול שלמה והוליסטית, הן ברובד הרגשי והן ברובד הגופני. אצלנו תוכלו להיעזר באנשי מקצוע ומוסמכים בתחום הייעוץ הזוגי בנס ציונה, ולהתחיל דרך חדשה עם בן או בת הזוג שלכם.

 בחיים, כמו בחיים, פעמים רבות גם הנישואים הטובים ביותר נתקלים במהמורות.
המציאות מציבה בפנינו אתגרים רבים וכן שחיקה ושגרה שהם  מנת חלקם של כולנו.

אם גם אתם חשים שלא בטוב בזוגיות שלכם, או כי נקלעתם למשבר/קושי מתמשך בזוגיות, שלא צלחתם לבדכם לאחר ניסיונות משותפים לטפל בבעיה, נשמח לכוון אתכם ולעשות לכם קצת סדר.

בכתבה הנוכחית נפרט על הליך הטיפול ונעמוד על ההבדלים בין טיפול זוגי לייעוץ זוגי.

ייעוץ זוגי או טיפול זוגי?

זוגות המעוניינים בעזרה מקצועית עומדים מבולבלים מול השאלה האם לבחור בטיפול זוגי או בייעוץ זוגי, כאשר ההבדל בניהם אינו חד משמעי.
לכן, בחרנו להציג בפניכם מספר הבדלים בולטים, שיקלו על ההחלטה:

  • הנחיה והכוונה- הייעוץ הזוגי מספק מענה על שאלות ה"מה ואיך" המלוות את החיים הזוגיים. כלומר, מכוון להמליץ, להדריך, להנחות ולכוון את בני הזוג. למעשה, הייעוץ הזוגי מציע כללי עשה ואל תעשה, אשר מטרתם לדייק את הדרך עבור אלו שאולי איבדו אותה מעט.
    לעומתו, בטיפול הזוגי ה"מה ואיך" ידועים, אך קשים לביצוע. זוגות רבים נושאים עימם "מטען" רגיש קשה. בו חוויות שליליות מהעבר באות לידי ביטוי בדפוסים משפחתיים בעייתיים ופוגעות בחיים התקינים של בני הזוג והמשפחה.
  • הצפת הקשים והכעסים- לעיתים דווקא הייעוץ הזוגי הוא זה אשר מציף את רמת הכעסים והקשיים. לעיתים בסיטואציה כזו נראה כי בני הזוג טעונים מדי ואינם פנויים לשיקום "פשוט" של הקושי הזוגי. המטפל, לעומת היועץ, שואל שאלות ולא בהכרח מכוון לפתרון. באמצעות האופן בו הוא בוחר לנתח את המצב והדגשים שלו, והוא מסייע לזוג להבין את מקור הקושי.
    כלומר, המטפל אינו מכוון את בני הזוג לעשייה, אלא מכוון אותם להתבוננות וראייה –הבנה של המתרחש, הבנה של האמירה, ההתנהגות והגישה וכיצד היא נתפסת מבחוץ, מה היא מזמינה אצל האחר והאם זו הייתה הכוונה.

כיצד בוחרים ייעוץ זוגי מקצועי?

* המלצות ממכרים – תהליך בחירת המטפל משמעותי והולך להשפיע על הצלחת הטיפול. הדרך הטובה ביותר, היא כמובן, לקבל המלצות על מטפל מחברים ומכרים. אלא שבניגוד לנושאים אחרים, רבים לא יחושו בנוח להיחשף ולשתף אחרים במצוקה הזוגית.
* ניסיון בתחום הטיפול הזוגי– חשוב לתת את הדעת שהמטפל שאליו פניתם, עבר דרך ארוכה של שנים רבות בלימודים והתמקצעות בתחום הטיפול הזוגי והמשפחתי.

טיפול זוגי- יוצאים יחד למסע משנה חיים

אנו מברכים אתכם על קבלת ההחלטה המשותפת על הטיפול הזוגי.
לאחר שבחרתם מטפל מתאים, פיניתם זמן, נותר רק להגיע.
מניסיוננו, כדאי כי הפגישה הראשונה תערך בנוכחות שני בני הזוג.

מה נעשה בפגישת הייעוץ הראשונה?
* בפגישה זו בני הזוג יציגו כל אחד את עצמו, ואת מציאות החיים האישית ובעיקר הזוגית והמשפחתית.
* במהלך הפגישה, נתחיל לברר מהן השאלות, המחשבות, המצוקות שמטרידות את בני הזוג
* נלמד על הקשיים אך גם על החוזקות של הקשר
* נברר מה הן הציפיות האישיות והמשותפות מתהליך הטיפול
*והכי חשוב- היכן כל אחד מבני הזוג מעוניין לראות עצמו בסוף הטיפול ומה הם השינויים אליהם הוא מייחל.

הצוות שלנו כאן, בנקודת אור, מאמין באמונה שלמה כי טיפול יסודי בנפש, הוא מרכיב מכריע בדרך לריפוי מלא ותחושה אמיתית של אושר.

דילוג לתוכן