באילו בעיות מטפל דיקור סיני?

דיקור סיני מטפל במגוון רחב של בעיות, ביניהן:

  • בעיות פוריות וגינקולוגיה – כאבי מחזור, שחלות פוליציסטיות, רבייה, היפוך עובר, זירוז לידה.
  • תופעות גיל המעבר.
  • כאבי ראש/מיגרנות.
  • בעיות אורטופדיות – כאבי גב/עצמות/שרירים.
  • דלקות שונות.
  • הצטננויות/סינוסיטיס/אלרגיות.
  • אסטמה.
  • לחץ דם גבוה.
  • סוכרת.
  • דיכאון/חרדה/הפרעות שינה.
  • גמילה מעישון.
  • הרזיה.
  • חיזוק המערכת החיסונית.
  • ועוד..

הרפואה הסינית מתאימה גם לטיפול בילדים, ומסייעת לסובלים מבעיות במערכת הנשימה, במערכת העיכול, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

כיצד דיקור סיני מסייע לטיפול בבעיות שונות?
אחת השאלות המסקרנות לגבי דיקור סיני היא כיצד הטיפול מצליח לסייע למטופל. התשובה היא שהטיפול מוביל לשינויים רבים בגופנו כמו הפחתת דלקתיות. כאשר הגוף שלנו מפריש חומרים הנקראים ״מתווכי דלקת״ כמו לויקוטריאנים ופרוסטגלנדינים, אותם חומרים גורמים להופעה של דלקת. נעיצת המחטים במרידיאנים גורמת לשינוי בכמות החומרים הללו ומובילה לכך שהתגובה הדלקתית פוחתת.

בנוסף לכך, הדיקור גורם למערכת העצבים בגוף לייצר חומרים המפחיתים כאב, כמו סרוטונין ואנדורפינים. חומרים אלו לא רק מפחיתים כאבים פיזיים כמו כאבי ראש ומיגרנות, אלא גם משפרים את מצב הרוח ולכן הטיפול מתאים גם לאנשים הסובלים מדיכאון, חרדות והפרעות שינה הנגרמות לעיתים קרובות כתוצאה ממצוקה רגשית. 

 

הטיפול נמצא יעיל גם עבור נשים וגברים הסובלים מבעיות פוריות. הדיקור מפיג את המתח והחרדה שעלולים לפגוע בהצלחת טיפולי הפוריות, הוא משפר את איכות רירית הרחם ומפחית את תופעות הלוואי של טיפולי הפוריות. כמו כן, הוא מסייע ליצירת איזון הורמונלי התורם לשיפור תפקוד השחלות, מפחית התכווצויות של הרחם וכך מצמצם את הסיכוי להפלה, משפר את זרימת הדם לרחם וכך תורם לעיבוי רירית הרחם, וכן משפר את תפקוד האשכים כך שיוכלו לייצר זרע איכותי ובכמות טובה יותר. 

 

דיקור סיני מסייע גם לאנשים הסובלים מאלרגיות. אלרגיה היא תגובה לא רצונית של הגוף לחומרים מסוימים כמו בוטנים ואגוזים, אבק, חיות מחמד ואבקנים. הגוף מזהה את אותם חומרים כאיום ומשחרר נוגדנים שתוקפים את הגורם המאיים ומובילים לתגובה האלרגית. תגובה זו באה לידי ביטוי בהתעטשויות, גודש באף, אדמומיות בעור ובעיניים, נפיחות, גרד וצריבה. לפי הרפואה הסינית, אלרגיות נגרמות כתוצאה מחוסר איזון בגוף. כאן נכנס לתמונה דיקור סיני שמסייע ליצירת איזון בגוף, וגורם להפרשת חומרים נוגדי דלקת התורמים לטיפול באלרגיה. לאחר הטיפול ניתן להבחין בהקלה משמעותית בתסמיני האלרגיה. 

 

הטיפול שמוביל להחזרת האיזון לגוף, תורם בכך לחיזוק המערכת החיסונית, לטיפול בתסמיני גיל המעבר כמו גלי חום וקשיי שינה, לטיפול בסוכרת, בלחץ דם גבוה, לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, באסטמה ובבעיות אורטופדיות שונות. 

 

בנוסף לכך, הטיפול מסייע להיגמל מהתמכרויות שונות כמו עישון, אלכוהול וסמים, ומפחית את התלות שיש לנו בהרגלים המזיקים לנו כמו תזונה לקויה. בשל כך, אנשים המעוניינים לערוך שינוי באורח החיים שלהם ולאמץ לעצמם הרגלים בריאים יותר, פונים לטיפול בדיקור סיני. 

 

 ההשפעה של דיקור סיני על כאבים
מחקרים רבים מצביעים על היעילות של דיקור סיני בהפחתת כאבים. כך לדוגמה, מחקר שהתפרסם במגזין המדעי ״Ann Intern Med״ בשנת 2005, מצא כי דיקור סיני הצליח לשכך כאב גב תחתון כרוני בקרב הנבדקים. כמו כן, נבדקים במחקרים אחרים העידו כי דיקור סיני יעיל גם בהפחתת כאבי צוואר, כאב ראש, כאב מפרקים, כאבי מחזור ופיברומיאלגיה (תסמונת שכיחה המאופיינת בכאב מופשט ברקמת השרירים).

מחקרים אלו מצאו כי לא די בכך שהמטופלים יחוו דיקור. הדיקור חייב להתבסס על תורת הרפואה הסינית ולהתבצע בנקודות מסוימות שבהם עוברים 12 המרידיאנים (ערוצי אנרגיה). רק כך ניתן להחזיר את האיזון לגוף ולטפל בכאבים. 


הטיפול מתאים הן למבוגרים והן לילדים הסובלים מבעיות שונות. אז אם אתם מעוניינים לגשת לטיפול של דיקור סיני רחובות – נס ציונה, אנחנו מזמינים אתכם להגיע אלינו ל״נקודת האור״. אנו אחד המרכזים המובילים בתחום דיקור סיני רחובות-נס ציונה ומציעים חווית טיפול משלימה והוליסטית לגוף ולנפש. צוות המטפלים שלנו ישמח לייעץ לכם ולהתאים עבורכם את הטיפול שישפר את איכות חייכם.

דילוג לתוכן