שיאצו פותח ביפן ופירושו המילולי הוא "לחץ אצבעות". השיאצו היא מעיין שיטת עיסויי אשר בהתאם לשמה כוללת הפעלה של לחץ בנקודות שונות בגוףעל ידי לישה, לחיצה, הקשחה ומתיחה של אותן נקודות. הלחץ המופעל נושא סגולות בריאותיות מרובות, ובייחוד מסייע להורדת מתח והפחתת לחץ אשר מלווה לרוב בסימפטומים שונים. כיום השיאצו נחשב לאחד הטיפולים הפופולריים ביותר, והשימוש בו במדינות העולם השונות נעשה נרחב. אך כדי להבין לעומק את הייחודיות של השיאצו, חשוב גם להבין את שורשיו, וכיצד התפתח. השיאצו החל את דרכו לפניי כ100 שנים ביפן, כשיטת טיפול לדלקת פרקים. יש המעריכים כי העקרונות עצמם היו קיימות בתרבות הטיפול האסייתית עוד מלפניי. לאורך השנים התברר כי הטיפול של השיאצו יעיל לא רק לדלקת פרקים, אלא למגוון בעיות רפואיות ומאפשר ריפוי של מחלות וסימפטומים שונים. 

מה קורה במהלך טיפול שיאצו

מסאז שיאצו אורך 45 דקות עד שעה. בניגוד להרבה סוגי טיפול עיסויים אחרים הטיפול בשיאצו איננו פולשני, ולא נעשה בעזרת שמנים או חומרים אחרים. טיפול שיאצו מבוסס כאמור על לחצים ולכן ניתן לבצע אותו כמעט בכל תנוחה שנוחה למקבל הטיפול. כך למשל ניתן לבצע את הטיפול גם כאשר המטופל עם בגדים, וכך נמנעת האי-נוחות שמלווה לעיתים אצל חלק ממקבלי הטיפול של עיסויים אחרים.

הטיפול נעשה כשהמטופל שוכב על מזרן טיפול או על מיטת טיפולים, כאשר הנוחות של המטופל היא בעלת חשיבות ראשונה במעלה לצורך טיפול מיטבי. המטפל מקבל מידע ומברר אילו מתחים הלקוח מרגיש, ובהתאם קובע מהי שיטת הטיפול האידיאלית למצבו מתוך טכניקות הטיפול השונות שהשיאצו מציע. שיטת הטיפול הנבחרת עשויה לשנות את הנקודות בהן יתבצע הלחץ או את העוצמה והשיטה בה המטפל יבחר לבצע את הפעלת הלחץ.

איך מרגיש המטופל במהלך הטיפול?

הטיפול בשיאצו הוא מאוד עדין, ולכן חשוב שייעשה בידיים מיומנות. מטפל שמתמחה בשיאצו יידע באילו נקודות יש ללחוץ להפגת מתחים שונים, ובאיזו עוצמה יש לעשות זאת. בהתאם מטופל שמקבל טיפול שיאצו על ידי מטפל כאמור, ירגיש לחיצות במקומות שונים בגוף בעזרת ידיו, אצבעותיו או המרפק של המטפל. ההרגשה הנעימה תלווה לרוב בהפגת מתחים שהצטברו באותם אזורים ותקנה תחושה של שחרור למטופל

מהן סגולותיו של טיפול שיאצו?

בתום הטיפול הרגשת השחרור תתלווה בתחושת מרץ, מאחרשאחת ממטרות טיפול השיאצו היא הזרמת הדם בגוף. כמו כן, טיפול ממושך עשוי להקל על תסמינים שונים שנוצרו בעקבות המתחים שלנו בגוף. בין התסמינים הנפוצים להם עוזר השיאצו ניתן למצוא כאבי ראש, סחרחורות, כאבי בטן שונים, תחושת מועקה או חרדה ועוד. לכן הטיפול מומלץ במיוחד לסובלים מתסמינים אלו.

אולם לצד הפתרונות לתסמינים ספציפיים שמציע השיאצו, ניתן למצוא שיפורים כללים בבריאותנו שטיפול שיאצו עוזר לנו להשיג. כך למשל, טיפול שיאצו תורם לתחושה אנרגטית ומלאת חיים, מפחית מתחים לאורך זמן, תורם ליעילות מערכת העיכול ומסייע לנראות העור.

בשורה התחתונה

שמה של שיטת טיפול השיאצו הולך לפניה, ומי שהתנסה בה יודע לספר עד כמה היא תורמת לבריאות הנפשית והפיזית. הטיפול מתאים לכל סוג של מטופלים, החל מאלו שבאים להנות מעיסוי טוב ומרגיע, ועד למי שמחפש פתרונות לתסמינים שהם חווים.

אצלנו תוכלו למצוא מטפלים מוכשרים ומיומנים בטיפול השיאצו, שישמחו לעזור לכל אחד עם המתחים או התסמינים שהוא חווה. לפרטים נוספים – צרו קשר.